? προς τα πάνω
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Έλα στη θέση μου!» αποτελεί μια εγκεκριμένη από το Υπουργείο Παιδείας πρόταση προσέγγισης βασικών ζητημάτων που συνδέονται με τις ανισότητες φύλου στην Ελλάδα, με στόχο να ενημερώσει και ευαισθητοποιήσει τους μαθητές και τις μαθήτριες της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Το πρόγραμμα έχει εγκριθεί από το Υπουργείο Παιδείας και υλοποιείται βάσει εκπαιδευτικού υλικού σε μορφή οδηγού προς τον/την εκπαιδευτικό, το οποίο περιλαμβάνει φύλλα εργασίας για τις/τους μαθήτριες/τες. Η εφαρμογή του εξελίσσεται μέσα σε 14 διδακτικές ώρες.
Σκοπός της σειράς δραστηριοτήτων είναι
α) να σκεφτούν, να συζητήσουν και να τοποθετηθούν τα παιδιά αμερόληπτα σχετικά με καταστάσεις που στην ελληνική κοινωνία συχνά λαμβάνουν χαρακτηριστικά διακρίσεων και ανισοτήτων σε βάρος της γυναίκας
β) να ενημερωθούν για τα δεδομένα σχετικά με τα θέματα ισότητας φύλου στην Ελλάδα σήμερα
, γ) να προσεγγίσουν την έννοια των στερεοτύπων φύλου και να αναστοχαστούν σχετικά με δικά τους στερεότυπα ή στερεότυπα στον περίγυρό τους και πώς τους/τις επηρεάζουν.
Απώτερος στόχος είναι να ενημερωθούν τα παιδιά -αγόρια και κορίτσια- σχετικά με τις υπαρκτές ανισότητες φύλου και να ευαισθητοποιηθούν ώστε να υιοθετήσουν στάσεις και συμπεριφορές που θα συμβάλουν στην άρση τους.
Το πρόγραμμα υλοποιούν για τη σχολική μας μονάδα η κ. Βαία Μπόντη - ΠΕ02 και η κ. Αικατερίνη Στρούμπα.
Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να δείτε εδώ
Το σχολείο μας πρωτοπορώντας πάντοτε και αγωνιζόμενο για θέματα δημοκρατίας, ίσων ευκαιριών, ατομικής και κοινωνικής ευθύνης, αλληλοσεβασμού και κοινωνικής προόδου εντάχθηκε στη λίστα των πενήντα σχολείων που συμμετέχουν στην πιλοτική φάση του Προγράμματος "Ενεργώ ως πολίτης", που υπάγεται στο πρόγραμμα Active citizens fund, με φορέα υλοποίησης το Ίδρυμα Λαμπράκη και εταίρο το Κοινωφελές Ίδρυμα Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης.
Στην εξ αποστάσεως επιμόρφωση συμμετέχουν από τον Ιανουάριο του 2022 έως το τέλος του διδακτικού έτους τέσσερις καθηγητές του σχολείου μας, Αλεντάς Γρηγόριος (ΠΕ02), Αντιγόνη Παπαβασιλείου (ΠΕ02), Βαία Μπόντη (ΠΕ02) και Αποστολία Μάμμα (ΠΕ06), οι οποίοι και θα πιστοποιηθούν μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος.
Για περισσότερες πληροφορίες δείτε εδώ
Tην Τετάρτη 23/03/2022 και ώρα 17.00 – 19.00 διεξήχθη διαδικτυακά ενδοσχολική επιμόρφωση με θέμα "Πρακτικές οδηγίες προς ναυτιλλομένους Προγραμμάτων etwinning", που συνδιοργάνωσε το Γυμνάσιο Αγιάσου, το ΓΕ.Λ Αγιάσου και το Πρότυπο Πειραματικό ΓΕ.Λ Μυτιλήνης. Εισηγήτριες ήταν η κ. Αποστολία Μάμμα, καθηγήτρια Αγγλικών και η κ. Ανδρονίκη Σαββέλη, φιλόλογος, υπεύθυνες Ευρωπαϊκών προγραμμάτων του Γυμνασίου Αγιάσου. Την επιμόρφωση παρακολούθησαν καθηγητές/τριες και των τριών συνεργαζόμενων σχολείων. Η δράση εντάσσεται στο πλαίσιο της Αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας και πιο συγκεκριμένα στο Σχέδιο Δράσης με στόχο τη βελτίωση του Άξονα 8.
Το υλικό της παρουσίασης μπορείτε να το βρείτε εδώ
Σήμερα, 02/03/2022 και ώρα 13.30-15.00, πραγματοποιήθηκε η τρίτη κατά σειρά διαδικτυακή επιμορφωτική δράση με θέμα: "Εφηβεία, οι αλλαγές και η διαχείρισή τους" , που συνδιοργάνωσε το Γυμνάσιό μας με το Λύκειο Αγιάσου, για τους καθηγητές των δύο σχολείων και η οποία υλοποιείται στο πλαίσιο αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας και βελτίωσης του άξονα 8.
Το σχολείο μας σε συνεργασία με το ΚΕΔΑΣΥ Λέσβου επιμορφώθηκε από την κα Κοντάρα Προκοπία, ψυχολόγο του ΚΕΔΑΣΥ, σε θέματα που αφορούν στις αλλαγές κατά την περίοδο της εφηβείας και στη διαχείριση τους. Την επιμόρφωση χαιρέτησε η κα Λεκάκη Ανδρονίκη, προϊσταμένη του ΚΕΔΑΣΥ Λέσβου.
Η επιμόρφωση ξεκίνησε με μια παρουσίαση - τοποθέτηση της ψυχολόγου σε θέματα βιολογικών, νοητικών και συναισθηματικών αλλαγών κατά τη διάρκεια της εφηβείας, συνεχίστηκε με συμβουλές διαχείρισης της εφηβικής κρίσης και ολοκληρώθηκε με στοχευμένες ερωτήσεις και διάλογο για θέματα εφηβικών συμπεριφορών που απασχολούν τις δύο εκπαιδευτικές μονάδες.
Δίωρη διαδικτυακή επιμορφωτική συνάντηση συνδιοργανώθηκε από το το Γυμνάσιο Αγιάσου, το ΓΕ.Λ. Αγιάσου και το Πρότυπο ΓΕ.Λ. Μυτιλήνης την Τετάρτη 8 Δεκεμβρίου 2021 σε συνεργασία με το Κέντρο Στήριξης Παιδιού και Οικογένειας και με θέμα «Εφηβεία και συμπεριφορά». Ομιλήτριες ήταν η κοινωνική λειτουργός και συντονίστρια του Κέντρου κα Νίκη Λαρίση και η ψυχολόγος κα Μαριλίζ Καράκοντη Διόλατζη. Η επιμορφωτική δράση, που απευθυνόταν μόνο σε εκπαιδευτικούς, υλοποιήθηκε στο πλαίσιο αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας και βελτίωσης του άξονα 8.
Tο Ίδρυμα Τεχνολογίας και Έρευνας – ΙΤΕ σε συνεργασία με την Google Hellas συνεχίζει για δεύτερη χρονιά την προσφορά μιας σειράς διαδικτυακών μαθημάτων για τους εκπαιδευτικούς του Δημοτικού αλλά και του Γυμνασίου (κάθε ειδικότητας) προκειμένου να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους και τις δεξιότητές τους σε καίρια θέματα ασφαλούς πλοήγησης για τα παιδιά. O κύκλος μαθημάτων Γίνε Ήρωας του Διαδικτύου, είναι ένα πολύπλευρο πρόγραμμα που παρέχει στους εκπαιδευτικούς τα εργαλεία και τις μεθόδους που χρειάζονται για να διδάξουν τις βασικές αρχές ψηφιακής ασφάλειας και ψηφιακής ιθαγένειας στο περιβάλλον της σχολικής τάξης. Τα μαθήματα συνεπικουρούνται από τεχνικές «παιχνιδοποίησης» (gamification) με τη χρήση του Ίντερλαντ (Interland), ενός διαδικτυακού παιχνιδιού δράσης και περιπέτειας που κάνει την εκμάθηση της ψηφιακής ασφάλειας και ιθαγένειας διαδραστική και διασκεδαστική – όπως ακριβώς είναι και το ίδιο το διαδίκτυο.