? προς τα πάνω

foto1 foto2 foto3 foto4 foto5
ΚΑΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ

Γυμνάσιο Αγιάσου

Λέσβου

eTwinning school '21-22

Στιγμιότυπο_οθόνης_2022-12-02_194540.png

eTwinning school '23-24

Στιγμιότυπο_οθόνης_2022-12-02_194540.png

ERASMUS+

ερασθσ_νεο_λογοτυπο_αυτο.JPG

Εργασίες Γ΄ τάξης

rosettered

 

Αφού μελετήσαμε και ακούσαμε το ποίημα της Μ. Πολυδούρη: Γιατί μ΄ αγάπησες και αφού διαβάσαμε ως παράλληλα ποιήματα: 

Ελίζαμπεθ Μπάρετ Μπράουνινγκ (1806-1861)

XLIII

Πώς σ' αγαπώ; Άσε με να μετρήσω τρόπους.

Σε αγαπώ στο βάθος και στο πλάτος και στο ύψος

Που η ψυχή μου μπορεί να κατακτήσει, όταν νιώθει αμήχανη

Για τους σκοπούς της ύπαρξης και της γοητείας της ιδεατής.

Σε αγαπώ στο επίπεδο της καθημερινής

Της πλέον ήρεμης ανάγκης, στο φως του ήλιου και του κεριού.

Σε αγαπώ ελεύθερα, όπως όταν οι άνθρωποι αγωνίζονται για τη νίκη του καλού

Σε αγαπώ αγνά, όπως όταν γυρίζουν από προσευχή.

Σε αγαπώ με ένα πάθος που έβαλα σε χρήση

Μες στις παλιές μου λύπες και με μια πίστη

από την ηλικία μου την παιδική.

Σε αγαπώ με μιαν αγάπη που φαινόταν πως θα χάσω

Με τους χαμένους μου άγιους - Σε αγαπώ με την αναπνοή,

Με τα χαμόγελα και τα δάκρυα όλης της ζωής μου! Κι αν ο Θεός θελήσει,

Μετά τον θάνατο θα σ' αγαπώ ακόμα πιο πολύ

(Μτφ.: Χρίστος Γούδης) 

Πάμπλο Νερούδα (1904-1973)

 Δε σ' αγαπώ σαν να 'σουν ρόδο αλατιού, τοπάζι,

σαΐτα από γαρούφαλα που τη φωτιά πληθαίνουν:

σ' αγαπώ ως αγαπιούνται κάποια πράγματα σκούρα,

μυστικά, μέσ' από την ψυχή και τον ίσκιο.

Σ' αγαπώ καθώς κάποιο φυτό που δεν ανθίζει,

μα που μέσα του κρύβει το λουλουδόφως όλο,

και ζει απ' τον έρωτά σου σκοτεινό στο κορμί μου

τ' άρωμα που σφιγμένο μ' ανέβηκε απ' το χώμα.

Σ' αγαπώ μη γνωρίζοντας πώς, από πού και πότε,

σ' αγαπώ στα ίσια δίχως πρόβλημα ή περηφάνια:

σ' αγαπώ έτσι γιατί δεν ξέρω μ' άλλον τρόπο,

παρά μ' ετούτον όπου δεν είμαι μήτε είσαι,

που το χέρι σου πάνω μου το νιώθω σαν δικό μου,

που όταν κοιμάμαι κλείνουν και τα δικά σου μάτια.

(Μτφ.: Ηλίας Ματθαίου)

Ρόμπερτ Μπερνς (1759-1796)

 Είν' η αγάπη μου σαν ένα πορφυρένιο ρόδο

 Που μόλις ξεπετάχτηκε τον πρώτο μήνα του καλοκαιριού:

Είν' η αγάπη μου σαν τη μελωδία

Που παίζεται γλυκά σ' ένα ρυθμό αρμονικού συντονισμού.

Τόσ' όμορφη είσαι εσύ, γλυκειά μου αγαπημένη,

Τόσο βαθειά εγώ σε αγαπώ:

Κι ακόμα θε' να σ' αγαπώ, ακριβή μου,

Μέχρι να λείψει το θαλασσινό νερό.

Μέχρι που ολότελα οι θάλασσες στερέψουν, ακριβή μου,

Κι οι βράχοι λιώσουν με του ήλιου το λαμπρό το φως:

Κι εγώ θα σ' αγαπώ ακόμα, ακριβή μου,

Ενώ κινούμενη άμμος θα' ναι της ζωή μου η οδός

Να 'σαι καλά μοναδική μου αγαπημένη

Ένα αντίο προσωρινά!

Και θα ξανάρθω, ακριβή μου αγαπημένη.

Έστω κι αν βρίσκομαι δέκα χιλιάδες μίλια μακριά.

(Μτφ.: Χρίστος Γούδης)

Oλοι μαζί γράψαμε το "Σ΄ αγαπώ"

Σ΄ αγαπώ όπως το φεγγάρι τ΄ αστέρια

με μια αγάπη από τη γη στον ουρανό.

Σ΄αγαπώ για το τώρα

σα να μην υπάρχει αύριο.

Σ΄ αγαπώ με όλες μου τις αισθήσεις

σε διέγερση.

Σ΄ αγαπώ μέχρι εκεί

που ο ήλιος δε λάμπει.

Σ΄ αγαπώ μ΄ έναν τρόπο

 που τα λόγια δεν μπορούν να εκφράσουν.

Σ΄ αγαπώ χωρίς όρους και χωρίς όρια.

Σ΄ αγαπώ με κάθε χτύπο της καρδιάς μου

που φωνάζει εσένα.

Σ΄ αγαπώ πλατιά

σαν την αγκαλιά του απέραντου.

Σ΄ αγαπώ κρυφά

για να μη ξεφτίσει η αγάπη.

Δε σ΄ αγαπώ στ΄ απλά και στα εύκολα

αλλά κι εκεί που η υπομονή σωπαίνει.

Σ΄ αγαπώ όπως οι γυναίκες τα διαμάντια

κτητικά και απόλυτα.

Σ΄ αγαπώ όπως η μάνα το παιδί

χωρίς προσδοκίες και χωρίς ανταλλάγματα.

Σ΄ αγαπώ όπως τα κύματα την αμμουδιά

με μια αγάπη παρανοϊκή  και ανεξήγητη.

Σ΄ αγαπώ σαν το μικρό παιδί

ειλικρινά, αγνά και δυνατά.

Σ’ αγαπώ όπως τα αλκάλια το νερό

σε μια σχέση εκρηκτική.

Σ΄ αγαπώ όπως το στεγνό το χώμα τη βροχή

με προσμονή και λαχτάρα.

Σ΄ αγαπώ όπως ο Οδυσσέας την Ιθάκη

υπομονετικά  και μοιραία.

Σ΄ αγαπώ σαν την άγνωστη γη

που πρέπει κανείς να εξερευνήσει.

Σ΄ αγαπώ όπως ο τρελός την εμμονή του

βασανιστικά μέχρι το τέλος.

Οι μαθητές του Γ2 Τμήματος, Ειρήνη Παροίκου, Ζωή Πατσέλλη, Στράτος Χατζηβασιλείου και Μυρσίνη Χριστοφαρή,  καθ΄ όλο το σχολικό έτος 2015-2016 και ως εργασία για το σπίτι εικονοποιούσαν το κείμενο της Ελένης του Ευριπίδη που διδάσκονταν και τα αποτελέσματα τα παρακολουθείτε παρακάτω:

Οι μαθήτριες της Γ΄ Γυμνασίου Ζωή Πατσέλλη και Ειρήνη Παροίκου με αφορμή την 5η  Ενότητα της Γλώσσας αναζήτησαν υλικό στο διαδίκτυο και παρουσίασαν σε βίντεο τη δική τους ματιά απέναντι στην ειρήνη και τον πόλεμο.

Το βίντεο συντέθηκε με υλικό (φωτογραφίες,  μουσική και ποιήματα) που αντλήθηκε εξ  ολοκλήρου από το διαδίκτυο στα πλαίσια του προγράμματος: ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ ΤΟΤΕ ΚΑΙ ΤΩΡΑ: ΛΑΟΙ ΑΔΕΛΦΩΜΕΝΟΙ
Το πρόγραμμα πραγματοποιείται  από το Γυμνάσιο Αγιάσου και με υπεύθυνες καθηγήτριες: Μάμμα Αποστολία (ΠΕ06) και Καρακατσάνη Ευαγγελία (ΠΕ01) και υλοποιείται σε συνεργασία με το Γυμνάσιο Ερέτριας.
ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ: 2015-2016
 

Oι μαθητές του Γ2 τμήματος μετά την ολοκλήρωση της πρώτης ενότητας στη Νεοελληνική γλώσσα, Η Ελλάδα στον κόσμο, διέθεσαν δύο διδακτικές ώρες στο εργαστήριο πληροφορικής και αναζήτησαν το υλικό τους στο διαδίκτυο και στη συνέχεια έφτιαξαν  έναν εννοιολογικό χάρτη με της προσωπικότητες του τόπου τους, της Μυτιλήνης. τον οποίο τελικά μετέτρεψαν σε διαδραστική αφίσα. Ορίστε το αποτέλεσμα:

 

Οι μαθητές του Γ1 τμήματος - στα πλαίσια της Νεοελληνικής Γλώσσας και συγκεκριμένα στην 1η  ενότητα- Η ελλάδα στον κόσμο (διδακτική πρόταση σελίδας 27)- χωρισμένοι σε τέσσερις ομάδες και μετά από συζήτηση, άντλησαν υλικό από το διαδίκτυο και κατασκεύασαν κατά τη διάρκεια μιας διδακτικής ώρας στο εργαστήριο πληροφορικής τέσσερα κολάζ με θέματα:

Η Λέσβος του παρελθόντος

Τα κάστρα του νησιού, το ιερό των Μέσσων και το αρχαίο θέατρο της Μυτιλήνης δεν άφησαν αδιάφορους τους μαθητές.

 

-ΔΟΥΛΑΔΕΛΛΗΣ-ΚΑΖΑΝΤΖΗΣ_2.jpg

 

Η Λέσβος του παρόντος

Πρόσφυγες, εκλογές, έργα οδοποιίας.... τράβηξαν το ενδιαφέρον των μαθητών.

_ανδρεαδελλη_καρετου_2.jpg

Οι προσωπικότητες της Λέσβου

Σαπφώ, Αλκαίος, Πιττακός,Θεόφιλος, Τεριάντ, Ελύτης, Εφταλιώτης, Μυριβήλης... αποτελούν πραγματικά σύμβολα για το νησί.

_χριστινα_βαρβαρα_2.jpg

Λέσβος και τουρισμός

Ούζο, λάδι, ελιές, σαντούρια, παραδοσιακούς χορούς, παραλίες, αξιοθέατα, μαρίνα... και τόσα άλλα έχει να προσφέρει το νησί στους τουρίστες.

-γιωργος.jpg

Οι μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου, κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2014-2015 και στα πλαίσια της Πολιτικής και Κοινωνικής Αγωγής (Κεφάλαιο 6), συνέθεσαν τα παρακάτω βίντεο στο moviemaker για σύγχρονα κοινωνικά προβλήματα, με υλικό που άντλησαν από το διαδίκτυο:

ΦΤΩΧΕΙΑ - ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ  -ΠΑΧΥΣΑΡΚΙΑ - ΠΑΙΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ -ΝΑΡΚΩΤΙΚΑ - ΑΝΕΡΓΙΑ - ΒΙΑ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ - ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΣΜΟΣ - ΜΟΛΥΝΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ - ΤΡΟΧΑΙΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ

Copyright © 2024 Γυμνάσιο Αγιάσου Λέσβου Rights Reserved.